Během servisu mého vozu jsem dostal elektromobil. Už večer jsem chtěl zase spalovací motor

Když jsem byl v servisu a nabídli mi náhradní vůz, položili mi otázku: „Spalovací motor nebo elektřina?“ Nezaváhal jsem a vybral si elektromobil. Nikdy jsem s tím nejel, slyším na to jenom samá negativa, ale chtěl jsem to vyzkoušet. Po několika dnech zkoušení jsem byl rád, když jsem mohl znovu sednout do svého věrného „spalováku“. A jsem si jistý, jaký motor bude mít moje další, budoucí auto.

Zádrhely na delších trasách

První věc, která mě zaskočila, byl ukazatel dojezdu. Zatímco můj běžný vůz mě ujistí, že dojedu kamkoliv a zpět, elektromobil mě varoval, že se po návratu bude muset znovu dobíjet. A tak bylo třeba plánovat cestu s nabíječkou v půlce, jinak bych prostě zůstal někde trčet, což se mi s mým spalovákem s dojezdem skoro tisíc kilometrů, prostě nestane.

Mohlo by vás zajímat:  S Android Auto je jízda vždy bezpečnější i zábavnější. Poznejte vše, co nabízí

Kde jsou všechny nabíječky?

Se spalovákem není nouze doplnit palivo takřka kdekoliv, vždyť jsme skoro velmoc benzinových pump. Ale s elektromobilovými nabíječkami to je trochu jiná písnička. Ve velkých městech je jich dostatek, ale cestou napříč zemí? Už to není tak jednoduché. A pokud narazíte na obsazenou nabíječku, čekání na volné místo může být dlouhé. Což se vám při časovém presu moc nehodí.

Rozdíl v spotřebě

Jsem si vědom, že reálná spotřeba se vždy liší od toho, co uvádějí výrobci. Ale u elektromobilu mě rozdíl překvapil. Při chladném počasí a jízdě po dálnici se spotřeba zvedla tak výrazně, že jsem musel přehodnotit plány a vyhledat další nabíječku, abych dojel. A když jsem si počítal, za kolik vlastně jezdím, docela jsem se přiblížil mému spalováku.

Mohlo by vás zajímat:  Bezkontaktní mytí auta má pravidla. Při jejich dodržení bude výsledek perfektní
Zdroj obrázku: Freepik

Provozní náklady

S nabíjecí kartou, kterou mi poskytli, jsem nabíjel zdarma, takže mě náklady na jeden kilometr moc netrápily. Ale pokud bych měl platit za rychlé nabíjení, uvědomil jsem si, že bych nebyl mnohem lépe na tom než se svým spalovákem. Domácí nabíjení by bylo levnější, ale čas, který bych strávil čekáním na nabití přes běžnou zásuvku, by byl nepřijatelně dlouhý.

Jeden benefit to má

No, ale abych nebyl úplně kritický, jeden benefit to auto má – jízdní vlastnosti. Baterka pod podlahou znamená nízké těžiště a dokonalé průjezdy zatáčkami. K tomu dokonalé, okamžité zrychlení. No, a pak to ticho. Ale pořád to nepřeváží ta negativa, která jsem zažil já. Ale mít elektro jako druhé auto pro zábavu, asi proč ne.

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek Františka M.