Chytré telefony jsou velice žádaným zbožím. Toto malé zařízení je doslova minipočítačem se spoustou možností, jak se zabavit, s někým se domluvit a jak zjistit informace. Nemohlo nikomu uniknout, že produkty značky Apple obecně nenabízí mnoho slev, respektive v USA nebo v Evropě. Mohou za to různé faktory.
Vyhýbání se slevám
Obecně platí, že když slevíme produkty, zvýší se poptávka, a právě takto přemýšlí značky s OS Android. Naopak když cena zůstává neelastická, může v lidech vyvolávat pocit, že se jedná o kvalitní značku, a jsou ochotní zůstat loajální dané značce. Tímto krokem si společnost Apple udržuje image své značky a hodnotu svých starších modelů. Uživatelé zařízení Android jsou ochotnější měnit značky. Z tohoto důvodu nemají výrobci Android jinou možnost než nabízet právě různé slevy. Proč byste měli také platit za nový model plnou cenu, když za pár měsíců jeho hodnota bude klesat. Čím více slev nabízí prodejce, tím rychleji ztrácí hodnotu a méně dostanete za jeho prodej.
Slevy iPhone v různých částech světa
V Severní Americe nebo některých částech Evropy si produkty společnosti Apple udržují svou hodnotu, aby uživatelé Androidu přešli. Tato strategie nemá efekt v rozvojových zemích nebo tam, kde není tolik finančních prostředků. V takových regionech je skvělým tahem poskytnutí slevy. Nezapomeňte také na fakt, že cena iPhone se zvyšuje i kvůli poplatkům za dopravu a clům. Rozdíl v ceně u modelu iPhone 14 Pro v USA a Indii může činit až 600 dolarů, což je docela podstatný rozdíl, proto je sleva spíše gestem přiblížení ceny telefonu k „domácí“ ceně.
Expanze
Společnost Apple nasytila společnost v USA i většinu Evropy. Dalším cílem se logicky jeví rozvíjející se trhy v jihovýchodní Asii, země středního východu a Afrika, kde je mnoho obyvatel, a nabízí se tak vidina spousty nových zákazníků. Jak se zvyšují příjmy po celém světě, tak se postupně otevírají dvířka pro expanzi trhu právě do těchto koutů světa.
Zdroj: https://www.makeuseof.com/why-iphones-dont-get-discounts-in-us/